6 Maaliskuu 2020

Neste allekirjoitti European Plastics Pact -muovisitoumuksen

Neste Oyj, Uutinen, 6.3.2020, klo 14

Neste on tänään allekirjoittanut European Plastics Pact -muovisitoumuksen Brysselissä yhdessä useiden Euroopan unionin jäsenvaltioiden ja eurooppalaisen muoviteollisuuden eri osapuolia edustavien edelläkävijäyritysten kanssa.

European Plastics Pact on edelläkävijyyteen tähtäävä aloite ja alusta johtaville maille ja muovin arvoketjua edustaville yksityisille organisaatioille kaikkialla Euroopassa. Sen tarkoituksena on lisätä yhteistyötä ja nopeuttaa koko Euroopan muoviteollisuuden siirtymistä kiertotalouteen.

”Nesteen tavoitteena on luoda lapsillemme elinvoimaisempi planeetta. European Plastics Pact -sitoumuksella haluamme korostaa olevamme sitoutuneita auttamaan eurooppalaista muoviteollisuutta kehittämään pysyviä ratkaisuja muovijäteongelmaan sekä vähentämään alan riippuvuutta fossiilisesta öljystä. Uusiutuvia ratkaisujamme on jo käytetty fossiilisten raaka-aineiden korvaamiseen biopohjaisen polypropeeni- ja polyeteenimuovin tuotannossa kaupallisessa mittakaavassa Euroopan markkinoille. Nopeutamme myös kemiallisen kierrätyksen kapasiteetin kehittämistä ja alan siirtymistä kohti kiertotaloutta useiden muovin arvoketjuun kuuluvien kumppaneiden kanssa'', sanoo Nesteen Renewable Polymers & Chemicals -liiketoiminnasta vastaava johtaja Mercedes Alonso.

European Plastics Pact -sitoumuksen tarkoituksena on kiihdyttää rajat ylittävää yhteistyötä Euroopan laajuisesti sekä täydentää ja tukea jo olemassa olevia eurooppalaisia ​​ja maailmanlaajuisia sitoumuksia sekä olemassa olevia kansallisia ja yritysten omia aloitteita kiertotalouden toteuttamiseksi muovien arvoketjussa.

Lisätietoja:

Nesteen kiertotalousratkaisuja muoveille
Vuoden 2020 Global 100 -lista: Neste maailman kolmanneksi vastuullisin yritys

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2019 Nesteen liikevaihto oli 15,8 miljardia euroa. Vuonna 2020 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com