21 Helmikuu 2020

Neste saavutti hyvät tulokset CDP:n Forests ja Water Security -arvioinneissa

Neste Oyj, Uutinen, 21.2.2020 klo 10

Neste ylsi hyviin tuloksiin CDP:n (Climate Disclosure Project) Forests and Water Security -arvioinneissa. Forests-luokassa Neste sai luokituksen “A-” palmuöljyssä ja “B” karjatuotteissa. Water Security -luokassa Neste sai “B”-luokituksen. Ilmoitus on jatkoa CDP:n tammikuussa 2020 julkaisemille tuloksille, joissa Neste ylsi edelläkävijöiden joukkoon (“A-” -luokitus) Climate Change -luokituksessa.

CDP:n Forests -arvioinnissa analysoidaan yritysten kykyä hallita ja mitata metsiin liittyviä riskejä ja mahdollisuuksia. Lisäksi siinä arvioidaan yritysten avoimuutta ja niiden sitoutumista siihen, että metsiä ja ekosysteemejä palautetaan aktiivisesti ennalleen. Neste julkaisee avoimesti metsäjalanjälkensä osana CDP:n ohjelmaa. Neste oli yksi parhaista eurooppalaisista yrityksistä, jotka saavuttivat hyvät tulokset toimitusketjuissaan tehdystä työstä metsäkadon estämiseksi. Kaikki Nesteen käyttämä palmuöljy on ollut kokonaan jäljitettävissä viljelmille asti vuodesta 2007 ja 100-prosenttisesti sertifioitua vuodesta 2013.

CDP:n Water Security -arvioinnissa mitataan yritysten vesivarojen hallinnan lisäksi myös sitä, miten ne reagoivat strategisesti veteen liittyviin riskeihin. Neste varmistaa vedensaannin käyttämällä vettä tehokkaasti ja valvomalla sen käyttöä jatkuvasti. Nesteellä lähes kaikki vesi käytetään jalostuksen yhteydessä. Jalostuksen lisäksi vettä käytetään jakeluterminaaleissa, laivaliikenteessä ja liikenneasemilla.

Neste edelläkävijöiden joukossa CDP:n Climate Change -arvioinnissa
Vuoden 2020 Global 100 -lista: Neste maailman kolmanneksi vastuullisin yritys

Lisätietoja: Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen, puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2019 Nesteen liikevaihto oli 15,8 miljardia euroa. Vuonna 2020 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com