6 Heinäkuu 2017

Yhdysvaltain ympäristöviranomainen EPA julkaisi ehdotuksensa uusiutuvien polttoaineiden velvoitteista

6.7.2017 klo 12.30

Yhdysvaltain ympäristöviranomainen (EPA) julkaisi 5.7.2017 lopullisen päätöksensä vuoden 2018 uusiutuvien polttoaineiden velvoitteista.

Neste MY uusiutuva diesel täyttää kehittyneen biopolttoaineen vaatimukset biomassapohjaisen dieselin luokassa. EPA:n päätös nostaa biomassapohjaisen dieselin vuoden 2018 velvoitetta 2,0 miljardista gallonasta 2,1 miljardiin gallonaan. Lisäksi EPA ehdottaa, että biomassapohjaisen dieselin velvoite vuonna 2019 pidettäisiin samalla tasolla kuin vuonna 2018. EPA:n odotetaan viimeistelevän velvoitteet kaikille polttoainekategorioille myöhemmin tänä vuonna. Ehdotus on luettavissa EPA:n verkkosivuilla.

"Arvostamme EPA:n sitoutumista uusiutuviin polttoaineisiin ja niiden käyttöä edistäviin standardeihin", sanoo Nesteen Uusiutuvat tuotteet -liiketoiminta-alueen johtaja Kaisa Hietala.

"Neste MY uusiutuva diesel on ihanteellinen vähähiilinen polttoaine Yhdysvaltain uusiutuvien polttoaineiden velvoitteiden täyttämiseen, sillä se on täysin yhteensopiva nykyisten polttoaineiden jakelujärjestelmien kanssa. Pysymme aktiivisena biopolttoainetoimijana Yhdysvalloissa ja odotamme EPA:n lopullista päätöstä myöhemmin tänä vuonna", jatkaa Hietala.

Yhdysvaltalaiset polttoaineiden jakelijat, jalostamot ja sekoittajat käyttävät Neste MY uusiutuvaa dieseliä uusiutuvien polttoaineiden velvoitteidensa täyttämiseen. Lisäksi polttoainetta käyttävät mm. yhdysvaltalaiset kaupungit, kuten San Diego ja Sacramento, sekä yritykset, kuten UPS.

viestintäjohtaja

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) luo vastuullisia vaihtoehtoja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin.  Voimme auttaa asiakkaitamme pienentämään hiilijalanjälkeään kaikkialla maailmassa laadukkailla ja vähäpäästöisillä uusiutuvilla tuotteilla ja korkealaatuisilla öljytuotteilla, jotka voidaan yhdistää räätälöidyiksi palveluratkaisuiksi. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lentämiseen ja muoviteollisuuteen. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2016 Nesteen liikevaihto oli 11,7 miljardia euroa ja olimme edelleen mukana 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 listalla. Lue lisää: neste.com