9 Helmikuu 2018

Julkaistu Tiedotteet ja uutiset kategoriassa Sijoittajat

9.2.2018 klo 16.45

Yhdysvaltojen Blender's Tax Credit -verohelpotus hyväksyttiin vuodelle 2017

Yhdysvalloissa hyväksyttiin 9.2.2018 Blender's Tax Credit (BTC) -verohelpotus takautuvasti vuodelle 2017. Yhdysvalloissa hyväksytyt biopolttoaineen sekoittajat voivat hakea yhden dollarin verohyvitystä sekoitusprosessissa käytettyä biodieselin tai uusiutuvan dieselin gallonaa kohti. Takautuvalla verohelpotuspäätöksellä on positiivinen vaikutus Nesteen vertailukelpoiseen liikevoittoon vuoden 2018 ensimmäisellä neljänneksellä. Vaikutus on jonkin verran pienempi kuin se oli koko vuonna 2016. Sitä vastaavan kassavirran odotetaan toteutuvan vuoden 2018 ensimmäisellä puoliskolla.

Neste on aktiivinen toimija Yhdysvaltojen uusiutuvien polttoaineiden markkinoilla. Monet julkisen sektorin toimijat ja yritykset ovat valinneet dieselkäyttöiseen kalustoonsa polttoaineeksi Neste MY uusiutuvan dieselin pienentääkseen hiilijalanjälkeään ja parantaakseen ilmanlaatua.

Viestintäjohtaja

Lisätietoja: Kaisa Hietala, Uusiutuvat tuotteet -liiketoiminta-alueen johtaja, puh. 050 458 4128

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com