29 Marraskuu 2018

Kalifornialainen kuljetusalan yritys 18 Trucking kertoo ajoneuvojensa seisokkien vähentyneen, kun polttoaineeksi vaihdettiin puhtaasti palava Neste MY uusiutuva diesel

Neste Oyj Uutinen, 29.11.2018

18 Trucking, rakennusalan kuljetuspalveluita tuottava yritys Kalifornian Haywardista, kertoo, että huoltokustannukset ovat laskeneet ja seisokit vähentyneet, kun ajoneuvojen polttoaineeksi vaihdettiin Neste MY uusiutuva diesel™.

"Käytettyämme Neste MY -polttoainetta ajoneuvoissamme jonkin aikaa huomasin, ettei niitä tarvinnut ottaa käytöstä rutiinihuoltoon yhtä usein kuin ennen polttoaineen vaihtoa", 18 Truckingin varatoimitusjohtaja Gustavo Deleon kertoo. "Kun käytimme muita polttoaineita, ajoneuvot seisoivat 6–8 kuukauden välein, kun niihin tehtiin dieselhiukkassuodattimien regenerointeja. Olemme nyt käyttäneet Neste MY -polttoainetta noin vuoden, eikä suodattimia ole vieläkään tarvinnut puhdistaa."

Dieselhiukkassuodattimet eli DPF:t ovat moottorin jälkikäsittelyjärjestelmiä, joilla pienennetään dieselmoottorien päästöjä. Koska suodattimet tukkeutuvat ajan mittaan noesta ja muista hiukkasista, näiden järjestelmien puhdistaminen vaatii ajoneuvojen seisottamista huollon ajan.

"On ilo kuulla, että 18 Trucking on havainnut hyödyn DPF-järjestelmissä. Neste MY uusiutuva diesel pitää monella muullakin tavalla moottoreita puhtaana, ja odotamme innokkaina heidän huomaavan myös nämä hyödyt", Neste US:n tekninen johtaja Matt Leuck sanoo. "Odotettavissa on puhtaampia suodattimia, pidempään kestäviä polttoainesuuttimia, vähemmän kuluvia polttoainepumppuja eikä ollenkaan mikrobikontaminaatiota. Tämä on vasta alkua säästöille huoltokustannuksissa."

Neste MY uusiutuvassa dieselissä ei ole lainkaan epäpuhtauksia, ja se palaa paljon puhtaammin kuin Kaliforniassa yleisesti saatavilla olevat dieselit. "Tämä voi heti parantaa pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmien ja polttoainejärjestelmän osien toimintaa, sillä epäpuhtauksien puuttuminen vähentää karstoittumista kriittisissä polttoainesuuttimen osissa", Leuck lisää.

Neste MY on vähähiilinen polttoaine, joka tuotetaan 100-prosenttisesti uusiutuvista ja vastuullisista raaka-aineista, pääasiassa jätteistä ja tähteistä. Se vähentää kasvihuonekaasupäästöjä jopa 80 prosenttia sekä pienentää pakokaasupäästöjä etenkin typen oksidien ja hiilimonoksidin osalta. Lisäksi se on hajuton. Neste MY uusiutuva diesel korvaa suoraan aiemman polttoaineen. Sitä ei tarvitse sekoittaa, ja se on yhteensopiva kaikkien dieselmoottorien ja nykyisten infrastruktuurien kanssa.

Vuonna 1996 perustettu 18 Trucking tuottaa rakennusalan kuljetuspalveluita San Franciscon lahden alueella. 11 puoliperävaunurekan ja 25 kuorma-auton lisäksi yritys tarjoaa rakennusyrityksille suuria ajoneuvoyhdistelmiä, korkealaitaisia perävaunuja, avolavaperävaunuja, erilaisia rakennuskoneita ja muita palveluita.

Deleonin mukaan Neste MY uusiutuvan dieselin mekaaniset edut eivät olleet alkuperäinen syy vaihtaa polttoainetta. Suurin merkitys oli sillä, miten uusiutuva diesel auttaisi pienentämään ajoneuvojen ympäristöjalanjälkeä.

"Koko laitteistomme on melko uutta, joten en ollut erityisen huolissani päästötasosta", Deleon sanoo. "Halusin kuitenkin olla mahdollisimman tietoinen ympäristöasioista. Tahdoin käyttää uusinta vihreää teknologiaa, ja Neste MY uusiutuva diesel on yksinkertaisesti puhtain vaihtoehto raskaan kaluston markkinoilla."

Neste on puhtaiden uusiutuvien polttoaineiden edelläkävijä Kalifornian markkinoilla. Niiden ansiosta muun muassa kuljetusyritykset, kaupunkien puhtaanapito-osastot, joukkoliikenne, julkisen palvelun liikelaitokset ja koulut voivat toimia entistä ympäristöystävällisemmin.

Neste MY uusiutuvaa dieseliä on saatavilla yksityisen ja julkisen sektorin ajoneuvokalustoihin Kaliforniassa valtuutetuilta jakelijoilta. Kalifornian San Josésta käsin toimiva Western States Oil jakelee yksinoikeudella Neste MY uusiutuvaa dieseliä 18 Truckingille.

Lisätietoja antaa: Jeremy Baines, myyntijohtaja, Neste US Inc., puh. +1 713 407 4400

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com