3 Syyskuu 2018

Neste: Osake-enemmistön hankinta eläinrasvaa toimittavasta hollantilaisesta Demeteristä toteutuu

Neste Oyj Lehdistötiedote 3.9.2018 klo 9.00

Neste ilmoitti toukokuussa 2018 aikeestaan hankkia 51 % eläinrasvoja ja -proteiineja toimittavan IH Demeter BV:n osakkeista. Viranomaiset ovat hyväksyneet hankinnan, ja kauppa on toteutunut.

Nesteellä on 51 % IH Demeter BV:n osakkeista, ja se on siten yhtiön määräysvaltainen osakkeenomistaja. Aiemmat omistajat jatkavat yhteisomistajina.

”Olen iloinen voidessani ilmoittaa, että yrityskauppa on viety loppuun. Meillä on yhteinen tulevaisuuden visio, ja olemme sitoutuneet kehittämään Neste Demeterin liiketoimintaa. Olen iloinen siitä, että yhteisomistajien mielestä olimme paras kumppani kehittämään liiketoimintaa seuraavalle tasolle”, sanoo Nesteen Uusiutuvat tuotteet -liiketoiminta-alueen johtaja Kaisa Hietala.

“Tämä tukee Nesteen strategiaa, joka tähtää maailmanlaajuisen jäte- ja tähderaaka-aineiden hankinnan vahvistamiseen raaka-aineiden saatavuuden ja kilpailukyvyn takaamiseksi. Tehokkaan Euroopan-laajuisen logistiikkajärjestelmänsä ansiosta yhtiöllä on hyvät edellytykset palvella Nestettä ja toimittaa tulevaisuudessa raaka-aineita uusiutuvien tuotteiden jalostamoillemme,” Hietala jatkaa.

Kaupan jälkeen yhtiön nimi on Neste Demeter BV.

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Lisätietoja:

Kaisa Hietala, Nesteen Uusiutuvat tuotteet -liiketoiminta-alueen johtaja, puh. 010 458 4128

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com