25 Maaliskuu 2020

Neste seuraa tarkasti koronaviruksen vaikutuksia

Julkaistu Tiedotteet ja uutiset kategoriassa Ihmiset

Globaalina yhtiönä Neste seuraa tiiviisti koronaviruksen vaikutuksia. Toimimme arvojemme mukaisesti ja pidämme huolta toistemme turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Turvallisuus on meillä Nesteellä sydämenasia ja keskeisintä kaikessa toiminnassamme.

Monen arjessa on nyt muutoksia töissä, koulussa ja elinympäristössä, ja ajatuksissa on varmasti myös huoli koronaviruksen seurauksista. Me Nesteellä olemme sitoutuneet tukemaan asiakkaitamme, tavarantoimittajiamme ja muita ulkoisia sidosryhmiämme kuin myös työntekijöitämme näinä hyvin poikkeuksellisina aikoina.

Välitämme asiakkaistamme

Haluamme varmistaa, että asiakkaamme saavat kaikki tarvitsemansa tuotteet ja palvelut. Poikkeuksellisella tilanteella ei toistaiseksi ole vaikutusta tuotantoomme tai tuotteidemme toimitukseen. Jalostamot, satamat ja terminaalit toimivat normaaliin tapaan.

Jatkuvasti muuttuvasta tilanteesta johtuen olemme kuitenkin tehneet ennakoivia suunnitelmia varmistaaksemme liiketoimintamme jatkuvuuden. Suunnittelun pääkohdat ovat riskiskenaarioiden määrittely ja riskien madaltamiseen liittyvät toimenpiteet sekä resurssien suunnittelu ja liiketoiminnan jatkuvuussuunnitelmat keskeisten tavarantoimittajien kanssa. Asiantuntijaryhmämme seuraavat tarkasti viranomaisohjeita, ja vertaamme toimenpiteitämme säännöllisesti muihin yhtiöihin.

Nesteen asemat Suomessa ja Baltian maissa ovat auki ja palvelevat asiakkaita. Olemme ottaneet asemillamme huomioon hygieniaohjeet. Suosittelemme tankkauksen maksamista autosta käsin käyttämällä Nesteen mobiilisovellusta, joka toimii maksuvälineenä useimmilla asemilla. Vaihtoehtoisesti voi käyttää esimerkiksi lähimaksua, Apple Payta tai Google Payta.

Välitämme työntekijöistämme ja yhteistyökumppaneistamme

Olemme päivittäneet ohjeemme, jotta varmistamme työntekijöiden, tavarantoimittajien ja muiden kumppaneiden terveyden ja hyvinvoinnin tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Ohjeet ovat voimassa toistaiseksi, ja ne koskevat kaikkia Nesteellä työskenteleviä ja tiloissamme vierailevia. Esimerkkejä ohjeistamme:

• Kiinnitämme erityistä huomiota kansainvälisten viranomaisten, kuten World Health Organizationin (WHO), antamiin terveyteen liittyviin ohjeistuksiin.
  • Jos olemme sairaita tai meillä on minkäänlaisia flunssan oireita, jäämme kotiin.
  • Teemme etätöitä aina kun se on mahdollista. Kaikki kokoukset ovat ensisijaisesti online-kokouksia.
  • Emme matkusta ulkomaille tai ulkomailta. Harkitsemme tarkkaan myös matkustamista kotimaassa.
  • Noudatamme annettuja ohjeita myös vapaa-ajalla.

Seuraamme tilannetta tarkasti ja tiedotamme, jos toimintatapoihimme tulee muutoksia.

Me toimimme arvojemme mukaisesti: Me välitämme. Me olemme rohkeita. Me teemme yhteistyötä.