24 Lokakuu 2019

Nesteelle Sitran ja Laatukeskuksen myöntämä Suomen ensimmäinen kiertotaloustunnustus

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 24.10.2019 klo 9

Neste on saanut Sitran ja Laatukeskuksen kiertotalouden edelläkävijäyrityksille myöntämän kiertotaloustunnustuksen. Tunnustuksen tavoitteena on nostaa esille innovatiivisia ja menestyneitä toimijoita ja kirittää yrityksiä panostamaan kiertotalouteen.

Sitran kiertotalouden asiantuntijat valitsivat Kiertotalouden kiinnostavimmat -listan 124 yrityksen joukosta 20 yritystä mukaan esiarvioinnin perusteella. Arviointikriteereinä olivat kiertotalousratkaisun mielenkiintoisuus, vakiintuminen liiketoiminnaksi, vaikuttavuus kiertotalouden ja ympäristövaikutusten näkökulmasta, skaalattavuus sekä yrityksen vaikuttaminen arvoketjussaan ja verkostoissaan kiertotalouden edistämiseksi.

Ensimmäistä kertaa myönnetyt kiertotaloustunnustukset ja kunniamaininnat julkistettiin European Foundation for Quality Management -organisaation EFQM Forum -tilaisuudessa Helsingissä. Tunnustuksen tai kunniamaininnan sai yhteensä seitsemän yritystä.

“Olemme iloisia Sitran ja Laatukeskuksen myöntämästä kiertotaloustunnustuksesta. Neste on sitoutunut torjumaan ilmastonmuutosta ja edistämään kiertotaloutta. Kiertotalouden liiketoimintamallit ovat keskeisiä Nesteelle ja pyrimme itse aktiivisesti kehittämään muun muassa muovijätteen kemiallista kierrätystä. Tavoitteenamme on prosessoida vuosittain yli miljoona tonnia jätemuovia vuodesta 2030 alkaen. Tämän lisäksi olemme edelleen maailman johtava jäte- ja tähderaaka-aineista uusiutuvaa dieseliä ja lentopolttoainetta valmistava yritys”, kertoo Nesteen vastuullisuus-, yhteiskuntasuhde-, viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja Simo Honkanen.

Susanna Sieppi
Viestintäjohtaja (vt.)

Lisätietoja:

Nesteen mediapuhelin, p. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00)

Laatukeskuksen tiedote

Nesteen kiertotalousratkaisuja muoveille

Nesteen uusiutuvat polttoaineet

Nesteen vastuullisuusraportti 2018

Resurssitehokkuus ja kiertotalous - vähemmästä enemmän!

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com