15 Kesäkuu 2018

Kalifornialainen öljytuotteiden kuljetuksiin erikoistunut Fuel Delivery Services siirtyy Neste MY uusiutuvaan dieseliin

Neste Oyj lehdistötiedote 15.6.2018 klo 9.00

Öljytuotteiden kuljetuksiin erikoistunut kalifornialainen Fuel Delivery Services, Inc. (FDS) on siirtynyt käyttämään päätoimipaikkansa Stocktonin ajokalustossa Neste MY uusiutuva diesel™ -polttoainetta. FDS tarjoaa kuljetuspalveluja seitsemänä päivänä viikossa vuoden ympäri asiakkailleen pientoimijoista suuriin öljy-yhtiöihin.

FDS on testannut maaliskuusta 2017 lähtien Neste MY uusiutuvaa dieseliä 20 ajoneuvossaan käyttäen polttoainetta yli 100 000 gallonaa. FDS:n johtaja David B. Atwaterin mukaan ajoneuvojen polttoainetehokkuus parani, päästöjärjestelmien huoltotarve väheni ja moottorin teho parani. Nyt yhtiö siirtyy koko ajokalustonssaan uusiutuvaan dieseliin kaikissa toimipaikoissaan.

”Päätös siirtymisestä puhtaasti palavaan polttoaineeseen oli helppo, sillä se ei edellyttänyt meiltä lisäinvestointeja tai muutoksia laitteistoihin”, Atwater toteaa. ”Suorituskyvyn parantumisen lisäksi hiilijalanjälkemme on pienentynyt ja ajoneuvojemme päästöt ovat vähentyneet, mistä hyötyvät sekä kuljettajamme että yhteisöt, joissa toimimme.”

”Olemme erittäin tyytyväisiä Fuel Delivery Servicesin päätökseen”, Neste US Inc:n myyntijohtaja Jeremy Baines kertoo. ”Kokeilussa saadut tulokset vakuuttivat asiakkaan siitä, että Neste MY uusiutuva diesel parantaa moottorin suorituskykyä perinteistä dieseliä tehokkaammin. Lisäksi järjestelmän ylläpito helpottuu ja ympäristökuorma kevenee. Olemme vakuuttuneita, että FDS:n kuljettajat ja yhteisö kokevat muutoksen myönteisenä.”

”Uskomme, että Neste MY uusiutuva diesel on tulevaisuuden diesel. Vaihdoimme siihen, ja toivomme muiden toimivan samoin. Siitä on hyötyä koko Kalifornialle”, Atwater toteaa.

Huippulaatuinen Neste MY uusiutuva diesel  valmistetaan uusiutuvista ja kestävästi tuotetuista raaka-aineista, kuten eläin- ja kalanrasvatähteistä, kasviöljyistä ja käytetystä paistoöljystä. Se on fossiilista dieseliä huomattavasti parempi vaihtoehto ympäristölle. Kemialliselta koostumukseltaan uusiutuva diesel vastaa fossiilista dieseliä ja sitä voidaan käyttää kaikissa dieselkäyttöisissä ajoneuvoissa muuttamatta polttoaineinfrastruktuuria. Neste MY uusiutuva diesel täyttää kaikki ASTM D975 ‑standardin sekä kansallisten ja paikallisten säännösten vaatimukset.

Kalifornialainen Van De Pol Petroleum jakelee yksinoikeudella Neste MY uusiutuvaa dieseliä FDS:lle.

Viestintäjohtaja

Lisätietoja: Helen Deian, Marketing Manager, Neste US, Inc., puh. +1 713 407 4400, helen.deian(@)neste.com

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com