17 Tammikuu 2017

Nesteen 100 %:sti jätteistä ja tähteistä valmistettu Neste MY uusiutuva diesel jälleen Weekend Festivalin käyttöön

17.1.2017 klo 11.00

WeekendxNeste_manual_lift.jpg

Nesteen täysin jätteistä ja tähteistä valmistettu Neste MY uusiutuva diesel vähentää jälleen ensi kesänä elektronisen musiikin Weekend Festivalin kasvihuonekaasupäästöjä. Neste toimii toista vuotta peräkkäin musiikkitapahtuman pääyhteistyökumppanina ja vähähiilisen energian tuottajana.

"Olemme erittäin iloisia, että pääsemme jälleen Weekend Festivalin kumppanina tarjoamaan yleisölle vähäpäästöisemmän tapahtuman. Viime vuoden festivaalien energinen tunnelma oli ainutlaatuinen. Nesteen uusiutuva diesel sopi loistavasti festivaaleille ja toi luotettavasti toimivaa sekä puhtaampaa energiaa Weekendin käyttöön", kertoo Nesteen markkinointijohtaja Sirpa Tuomi.

"Olemme todella tyytyväisiä yhteistyön tuloksiin viime vuodelta. Weekend teetti kävijätutkimuksen, jossa kysyttiin mitä brändejä nuoret muistavat Weekendistä, ja Neste oli näistä kolmanneksi muistetuin. Festivaalisähkö Nesteen uusiutuvalla dieselillä oli jäänyt nuorten mieliin, ja tämä kertoo mielestäni nuorten kiinnostuksesta ympäristöasioihin ja kestävän kehityksen tuotteisiin ja palveluihin," jatkaa Tuomi.

"Viime vuoden loppuunmyyty Weekend Festival oli kaikkien aikojen vähäpäästöisin. Olimme hyvin tyytyväisiä Nesteen uusiutuvan dieselin avulla saatuihin päästövähennyksiin, ja haluamme jatkaa samalla linjalla myös tulevana kesänä. Festareiden edelläkävijänä olemme esimerkki kymmenille tuhansille kävijöillemme sekä suurelle yleisölle", Weekend Festivalin markkinoinnista vastaava Jyri Heikkinen sanoo.

Neste MY uusiutuvalla dieselillä voidaan saavuttaa jopa 90 prosenttia pienemmät kasvihuonekaasupäästöt. Käyttämällä uusiutuvaa dieseliä sähköntuotannossa järjestäjät pystyvät tarjoamaan myös entistä miellyttävämmän tapahtuman katsojille, sillä uusiutuvan dieselin haju- ja hiukkaspäästöt ovat huomattavasti pienemmät kuin fossiilisen dieselin.

"Yhä useampien tapahtumien kasvava kiinnostus vastuullisiin vaihtoehtoihin on hieno asia. Neste on aktiivisesti mukana erilaisissa tapahtumissa pienentämässä niiden hiilijalanjälkeä ja haluaa jatkossakin tarjota ympäristöystävällisiä ratkaisuja myös tapahtumajärjestäjille. Viime vuonna olimme Weekend Festivalin lisäksi kumppanina esimerkiksi Super Bowlin fanikylässä, jossa tuotimme uusiutuvalla dieselillä sähköä yli miljoonalle vierailijalle. Kesällä 2017 Nesteen uusiutuva diesel pienentää muun muassa The Tall Ship Races 2017 -tapahtuman hiilijalanjälkeä", kertoo Kaisa Hietala, Nesteen Uusiutuvat tuotteet -liiketoiminnasta vastaava johtaja.

Weekend Festival pidetään tänä vuonna 4.-5.8.2017 Helsingin Kyläsaaressa.

Uusiutuvien keikkakesä vähensi päästöjä 9 maailmanympärilennon verran

Lisätietoja: Sirpa Tuomi, markkinointijohtaja, puh. 050 458 8335

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) luo vastuullisia vaihtoehtoja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Voimme auttaa asiakkaitamme pienentämään hiilijalanjälkeään kaikkialla maailmassa laadukkailla ja vähäpäästöisillä uusiutuvilla tuotteilla ja korkealaatuisilla öljytuotteilla, jotka voidaan yhdistää räätälöidyiksi palveluratkaisuiksi. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lentämiseen ja muoviteollisuuteen. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2015 Nesteen liikevaihto oli 11 miljardia euroa ja olimme edelleen mukana 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 listalla. Lue lisää: neste.com