24 Maaliskuu 2020

Suomalaiset kuluttajat pitävät Nestettä toimialan vastuullisimpana yrityksenä

Neste Oyj, Uutinen, 24.3.2020, klo 15.10

Suomalaiset kuluttajat ovat valinneet Nesteen polttoainealan vastuullisimmaksi tuotemerkiksi Sustainable Brand Index™ -tutkimuksessa, jossa yhteensä 9 480 16–75-vuotiasta suomalaista kuluttajaa arvioi useiden eri tuotemerkkien vastuullisuutta.

Tutkimuksen tulokset kertovat siitä, miten vastuullisena kuluttajat näkevät yrityksen tai tuotemerkin, ja miksi. Vastaajat arvioivat tuotemerkkejä ympäristö- ja sosiaalisen vastuun perusteella. Sijoituksen perustana ovat YK:n kestävän kehityksen globaalit tavoitteet (Sustainable Development Goals, SDG), ja tutkimuksessa pohditaan myös kunkin teollisuuden kannalta merkityksellisiä painopistealueita.

”Olen iloinen siitä, että myös kuluttajat arvostavat tavoitettamme luoda elinvoimaisempi maapallo lapsillemme ja työtämme vastuullisen toiminnan edistämiseksi. Tämä motivoi meitä entisestään toteuttamaan suunnitelmiamme hiilidioksidineutraalin tuotannon saavuttamiseksi vuoteen 2035 mennessä”, Nesteen vastuullisuusjohtaja Salla Ahonen sanoo.

Tulokset julkaistiin tiistaina 24.3.2020. Sustainable Brand Index on Euroopan suurin riippumaton bränditutkimus, joka on erikoistunut vastuullisuuteen. Tutkimus kattaa vuosittain yli 58 000 kuluttajahaastattelua Pohjoismaissa, Alankomaissa ja Baltiassa. Tavoitteena on tuoda esiin vastuullisen tuotemerkin arvo ja lisätä tietoisuutta vastuullisen liiketoiminnan merkityksestä.

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2019 Nesteen liikevaihto oli 15,8 miljardia euroa. Vuonna 2020 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com