13 Kesäkuu 2019

Viime kesänä valloittanut Nolla-mökki tekee paluun Vallisaareen

Neste Oyj, Uutinen, 13.6.2019

Nesteen Nolla-mökki tarjoaa jälleen kestäviä elämyksiä lomailijoille. Tänä kesänä Vallisaaressa mökkeilevät paitsi kiinnostavat vieraat myös onnekkaat kilpailuvoittajat.

Nolla-mökki, Nesteen kehittämä prototyyppi tulevaisuuden kestävästä kesämökistä palaa Vallisaareen kesän ajaksi. Neste esitteli mökin viime kesänä, ja suuren suosion vuoksi se on nyt palannut vierailijoiden käyttöön.

Nolla-mökki havainnollistaa, miten vähäpäästöisempiä ratkaisuja voidaan saavuttaa hyödyntämällä omavaraisuutta ja käyttämällä uusiutuvia energialähteitä. Mökki toimii täysin uusiutuvalla energialla: vierailijoiden tarvitsema sähkö tuotetaan aurinkopaneelien avulla, ja viileinä kesäöinä mökkiä voi lämmittää kokonaan jätteistä ja tähteistä valmistetulla Neste MY uusiutuvalla dieselillä. Vallisaaren hulppeisiin maisemiin rakennetun mökin puitteista ei kuitenkaan ole tingitty, sillä minimalistisen tyylikkäästä sisustuksesta vastaa Nesteen yhteistyökumppani Vepsäläinen.

Nolla-mökki saa kesän mittaan erityisiä vieraita, kun mökkiin tutustuvat huikeista luontokuvistaan tunnettu Konsta Punkka, matkabloggaaja Joonas Linkola, valokuvaaja ja muotivaikuttaja Janita Autio sekä somevaikuttajat Sita Salminen ja Joonas Pesonen.

“Nolla-mökin avulla haluamme näyttää, että vähäpäästöinen matkailu ei tarkoita elämyksistä tinkimistä. Oli hienoa nähdä, kuinka suuren suosion Nolla-mökki sai viime kesänä. Tänä kesänä haluamme jälleen tarjota kestävän mökkeilykokemuksen uusille kävijöille”, Nesteen markkinointijohtaja Sirpa Tuomi kertoo.

Myös yleisöllä on mahdollisuus nauttia vastuullisesta mökkilomasta kaupungissa ja kokea, miltä täysin uusiutuvien energialähteiden varaan rakentuva elämä tuntuu. Neste järjestää kilpailun, johon osallistumalla on mahdollista voittaa yöpyminen juhannuksena Nolla-mökissä. Kilpailuun voi osallistua 18.6.2019 saakka Nolla-mökin kampanjasivulla. Juhannuksen lisäksi arvomme yöpymisiä myös heinäkuulle: heinäkuun kilpailun viimeinen osallistumispäivä on 5.7.2019.

Viestintäjohtaja

Lisätietoja: Sirpa Tuomi, markkinointijohtaja, Neste, puh. +358 10 458 8335, sirpa.tuomi(at)neste.com

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com