11 Joulukuu 2019

Neste avaa ensimmäisen automatisoidun pesuaseman ‒ näin Easy Wash toimii Espoon Karakalliossa

Neste Oyj, Uutinen, 11.12.2019

Neste avaa asemaverkostonsa ensimmäisen automatisoidun Easy Wash -pesuaseman Espoon Karakalliossa sijaitsevan kylmäaseman yhteyteen.

“Haluamme parantaa asiakaskokemusta ja laajentaa Suomen kattavimman asemaverkoston palveluita. Karakallion Easy Wash -pesuasema on meille automaattipesupalveluiden saralla pilottiprojekti, jonka vastaanottoa seuraamme innolla. Toivomme, että tavoitamme suomalaiset tielläliikkujat hyvin ja voimme kysynnän kasvaessa avata lisää automatisoituja pesuasemia valikoiduille asemille ympäri Suomen”, kertoo automaatiokonsepteista vastaava Jukka Peltoniemi Nesteen Marketing & Services -liiketoimintayksiköstä.

Easy Wash -pesuasema on autoilijoiden käytössä 11.12.2019 alkaen vuorokauden ympäri, osoitteessa Tornihaukantie 9, Espoo. Asemalla voi pesettää henkilöauton lisäksi myös esimerkiksi pakettiauton.

“Auto kannattaa pestä myös talviaikaan säännöllisesti, sillä auton maalipintaan tarttuva maantiesuola ja kura voivat vaurioittaa pintaa ja aiheuttaa myös ruostevaurioita. Halusimme avata Easy Wash -pesuaseman nyt, kun auton säännöllinen pesettäminen on erityisen ajankohtaista”, Peltoniemi jatkaa.

Automatisoidut lisäpalvelut osana ekologista pesuasemaa

Karakallion aseman yhteyteen on tuotu myös tuulilasinpesunesteautomaatti Easy Fill. Sen avulla autoilija voi tankata tuulilasinpesunestettä kätevästi suoraan pistoolista.

“Autoilijat ovat toivoneet täysin automatisoituja lisäpalveluita, joita ei muilta asemilta Suomessa vielä löydy. Tuulilasinpesunesteautomaatti Easy Fill on palveluista ensimmäinen ja sen käyttöönotolla voimme vähentää myös muovipakkausten käyttöä. Lisäksi on hienoa voida kertoa, että Karakallion pesuasema on rakennettu ekologisesti. Jo rakennusvaiheessa olemme pyrkineet minimoimaan energiankulutusta ja syntyvän jätteen sekä raaka-aineiden määrää”, Peltoniemi jatkaa.

Miten Easy Wash toimii?

1. Valitse asemalla olevasta maksuautomaatista autollesi sopiva pesu. Pesuohjelmia on valittavana useita erilaisia ja pesuaseman näytöllä suositellaan eri sääolosuhteille sopivia vaihtoehtoja. Valittavana on myös Elämys-pesu, joka viihdyttää etenkin takapenkillä istuvia lapsia.

2. Autopesun maksun voi hoitaa kätevästi automaatilla, käyttämällä maksuvälineenä joko Neste-korttia tai debit/credit-korttia. Maksuvaihtoehdoksi on tulossa pian myös mobiilimaksu, jolloin pesun voi maksaa kätevästi myös Nesteen mobiilisovelluksella, Neste-äpillä.

3. Maksun jälkeen voit ajaa auton pesuhalliin.

Lisätietoja: Nesteen mediapuhelin puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com