3 Joulukuu 2018

Yhdysvaltain ympäristöviranomainen (EPA) päätti kasvavasta biomassapohjaisen dieselin velvoitteesta vuodelle 2020

Neste Oyj Lehdistötiedote 3.12.2018 klo 9

Yhdysvaltain ympäristöviranomainen (EPA) julkaisi 30.11.2018 lopullisen päätöksensä vuoden 2019 uusiutuvien polttoaineiden standardista (Renewable Fuel Standard, RFS) ja vuoden 2020 biomassapohjaisen dieselin velvoitteesta.

Neste MY uusiutuva diesel™ täyttää kehittyneen biopolttoaineen vaatimukset biomassapohjaisen dieselin kategoriassa. Päätös nostaa vuoden 2019 biomassapohjaisen dieselin velvoitetta 330 miljoonalla gallonalla vuonna 2020. Biomassapohjaisen dieselin vuoden 2019 velvoite päätettiin jo vuonna 2017. Neste MY uusiutuvalla dieselillä pystytään täyttämään myös kehittyneiden biopolttoaineiden lisävolyymitavoitetta, joka nousee vuoden 2018 tasosta 630 miljoonalla gallonalla vuonna 2019. Päätös on luettavissa EPAn kotisivuilta englanniksi.

“Arvostamme EPA:n jatkuvaa sitoutumista uusiutuviin polttoaineisiin. Neste MY uusiutuva diesel on ihanteellinen vähähiilinen polttoaine Yhdysvaltain uusiutuvien polttoaineiden velvoitteiden täyttämiseen, sillä se on täysin yhteensopiva nykyisten polttoaineiden jakelujärjestelmien kanssa. Uusiutuva dieselimme vähentää kasvihuonekaasupäästöjä jopa 90 %, ja sen käytöllä voidaan myös vähentää lähipäästöjä sekä parantaa suorituskykyä", sanoo Nesteen Uusiutuvat tuotteet -liiketoiminta-alueen johtaja Kaisa Hietala.

Useat julkiset ja yksityiset ajoneuvokalustot Kaliforniassa käyttävät Neste MY uusiutuvaa dieseliä saavuttaakseen kasvihuonekaasupäästöjen vähennystavoitteensa. Lisäksi yhdysvaltalaiset jalostamot, sekoittajat ja polttoaineiden jakelijat käyttävät Neste MY uusiutuvaa dieseliä uusiutuvien polttoaineiden velvoitteidensa täyttämiseen.

Viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja

Lisätietoja: Kaisa Hietala, Uusiutuvat tuotteet -liiketoiminta-alueen johtaja, Neste, puh. 050 458 4128

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com