19 Kesäkuu 2019

Neste Engineering Solutions ja Rejlers sopivat strategisesta kumppanuudesta- Neste Engineering Solutionsin alueellinen liiketoimintayksikkö siirtyy Rejlersille

Neste Oyj lehdistötiedote, 19.6.2019 klo 8.30

Neste Engineering Solutions Oy ja teknisiin konsulttipalveluihin erikoistunut Rejlers AB ovat sopineet strategisesta kumppanuudesta. Kumppanuus vahvistaa Neste Engineering Solutionsin toimituskykyä ja mahdollistaa keskittymisen Nesteen strategian toteuttamiseen.

Osana kumppanuussopimusta Rejlers ostaa Neste Engineering Solutionsin alueellisen liiketoimintayksikön ja osapuolet tekevät pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen. Kyseinen liiketoimintayksikkö koostuu Turun, Kotkan, Oulun, Ruotsin ja Yhdistyneiden Arabiemiirikuntien toiminnoista ja henkilöstöstä, poislukien NAPCON-liiketoimintayksikkö. Alueellisen liiketoimintayksikön koko henkilöstö siirtyy Rejlersille vanhoina työntekijöinä. He jatkavat työskentelyä nykyisten Neste Engineering Solutionsin ja muiden asiakasprojektien parissa.

“Neste Engineering Solutionsin strateginen rooli on mahdollistaa Nesteen tavoite tulla uusiutuvien ja kiertotalousratkaisujen globaaliksi johtajaksi. Se edellyttää, että meillä on hyviä strategisia kumppaneita, jotka tukevat ja täydentävät meitä. Rejlers on vahva toimija pohjoismaisilla markkinoilla ja olemme jo pitkään tehneet yhteistyötä keskenämme. Rejlersillä ja niillä yli 300 kokeneella ammattilaisella, jotka siirtyvät kaupan myötä Rejlersin palvelukseen, on jatkossa erittäin tärkeä rooli Nesteen tarpeiden edelleen toteuttamisessa”, sanoo Neste Engineering Solutionsin toimitusjohtaja Patrick von Essen.

Rejlersin toimitusjohtaja Viktor Svensson on hyvin tyytyväinen siihen, että Neste Engineering Solutions valitsi Rejlersin strategiseksi kumppanikseen: “Odotamme innostuneina hyvää ja pitkäaikaista yhteistyötä Neste Engineering Solutionsin ja niiden asiakkaiden kanssa, joiden projekteja jatkamme osana tätä kauppaa. Olen vakuuttunut siitä, että tästä syntyy erittäin hyvä yhteistyö meidän kaikkien kesken ja toivotamme uudet kollegamme lämpimästi tervetulleiksi Rejlers-tiimiin.”

Kauppa edellyttää kilpailuviranomaisen hyväksyntää, jonka arvioivan kestävän 1-4 kuukautta.

Lisätietoja:

Patrick von Essen, toimitusjohtaja, Neste Engineering Solutions, +358 50 458 3220

Viktor Svensson, toimitusjohtaja, Rejlers AB, +46 706572026, viktor.svensson@rejlers.se

Neste Engineering Solutions lyhyesti

Neste Engineering Solutions tarjoaa korkealaatuisia teknologia ja suunnittelupalveluita, sisältäen teknisen hankinnan, rakennustyön johtamisen ja projektinhallinnan öljy-ja kaasualalle, petrokemian-ja bioteollisuuden alalle. NAPCON tuotteemme tehostavat prosessiteollisuuden tuotantoa, laatua ja logistiikkaa kuin myös operaattoreiden koulutusta simulaattoreilla ja peleillä. Työskentelemme läheisessä yhteistyössä strategisten asiakkaidemme kanssa ja meillä on maailmanluokan osaamista teknologioiden kehityksessä ja teollisissa investointiprojekteissa. Porvoossa sijaitsevan päätoimistomme lisäksi toimimme myös kansainvälisesti Singaporessa, Abu Dhabissa, Rotterdamissa, Göteborgissa ja kansainvälisten asiakasprojektien yhteydessä. Neste Engineering Solutionsin palveluksessa on 1 500 suunnittelualan ammattilaista ympäri maailman. Lue lisää: neste.com/engineeringsolutions, napconsuite.com

Rejlers lyhyesti

Rejlers on johtavia teknisen konsultoinnin yrityksiä pohjoismaissa. Visiomme “Home of the learning minds” tarkoittaa, että haluamme toimia majakkana ja kotina oppiville ihmisille. Luomme pohjan jatkuvalle oppimiselle, kehitykselle ja kasvulle. Lisääntyvä oppiminen luo lisäarvoa niin asiakkaillemme kuin henkilöstöllekin. Meillä on lähes 2000 osaavaa huipputason asiantuntijaa eri teknologia-alueilla kuten energia, teollisuus, infrastruktuuri, kiinteistöt ja telecom. Toimimme lähellä asiakkaitamme 70 toimipisteessä Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Rejlersin liikevaihto oli SEK 2,4 miljardia (noin €230 miljoonaa) vuonna 2018. Yhtiön B-osake on listattu Nasdaq Stockholmissa.

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com