13 Helmikuu 2018

Kalifornialainen julkisen liikenteen toimija WestCAT siirtyy käyttämään Neste MY uusiutuvaa dieseliä

13.2.2018 klo 17.30

Kalifornialainen julkisen liikenteen toimija Western Contra Costa Transit Authority (WestCAT) on siirtynyt käyttämään tavallisen dieselin sijasta pelkästään Neste MY uusiutuvaa dieseliä(TM) koko kalustossaan, joka kattaa 45 linja-autoa.

"Kokeilimme Neste MY uusiutuvaa dieseliä kolmen kuukauden ajan onnistuneesti, ja olemme nyt vaihtaneet uusiutuvan dieselin koko dieselkalustoomme", WestCATin johtaja Charles Anderson kertoo.

"Siirryimme Neste MY uusiutuvaan dieseliin, koska halusimme pienentää ympäristöjalanjälkeämme", Anderson sanoo. "Uusiutuvaan dieseliin siirtymisen ansiosta pystyimme välittömästi vähentämään koko kalustomme aiheuttamia päästöjä sen sijaan, että olisimme tehneet pieniä parannuksia ja vaihtaneet ajoneuvoja uusiin yksi kerrallaan."

WestCAT on myös huomannut, että sen linja-autojen moottorit toimivat huomattavasti puhtaammin, minkä johdosta päästölaitteita ja moottorien sisäosia ei tarvitse huoltaa yhtä tiheään kuin aikaisemmin.

"Me Nesteellä olemme iloisia siitä, että WestCATin kaltainen eteenpäin katsova yhtiö liittyy muiden edelläkävijäyhtiöiden joukkoon kestävien ratkaisujen käyttöönotossa", sanoo Jeremy Baines, Neste US Inc.:n myyntijohtaja. "Siirtymällä Neste MY uusiutuvaan dieseliin he pystyvät vähentämään päästöjä kaluston suorituskyvystä tinkimättä."

WestCAT palvelee Pinolen ja Herculesin kaupunkeja sekä useita muita kuntia San Fransiscon lahden itärannalla, jossa sillä on 14 vakituisen reitin verkosto. WestCAT toimii vuoden jokaisena päivänä, palvelee yli 65 000:tta asukasta 52 neliökilometrin toiminta-alueella ja kuljettaa yli 1,3 miljoonaa matkustajaa vuosittain.

Neste MY uusiutuva diesel on vähähiilinen polttoaine, joka valmistetaan sataprosenttisesti uusiutuvista ja kestävistä raaka-aineista. Tämä innovatiivinen polttoaine vähentää kasvihuonekaasupäästöjä jopa 90 prosenttia, leikkaa pakokaasupäästöjä ja parantaa moottorin suorituskykyä. Neste MY uusiutuva diesel on drop-in-vaihtoehto öljypohjaiselle dieselille ja sitä jaellaan saman polttoaineinfrastruktuurin kautta.

Viestintäjohtaja

Lisätietoja: Helen Deian, Neste US, Inc., puh. + 1 713 407 4400, helen.deian(at)neste.com

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com